شروع به کار با HTML

بازدید: 2154 بازدید

شروع به کار با HTML

شروع به کار با HTML
شروع به کار با HTML

 

 

برای شروع کار با HTML  به مواردی که در زیر آمده نیاز  است:

ویرایشگر متن برای ایجاد و ویرایش صفحات وب می توان از NotePad ، Microsoft FrontPage و Macromedia Dreamweaver و … استفاده کرد. اما این نکته را باید در نظر داشت که نرم افزار WordPad که در ویندوز وجود دارد و نرم افزارهایی مانند Microsoft Office Word و امثال آن برای نوشتن کدهای HTML مناسب نیستند چون در هنگام ذخیره کردن متن این نرم افزارها کدهایی را به آن اضافه می کنند.

مرورگر وب. می توان از Microsoft Internet Explorer  استفاده کرد که با ویندوز نصب می شود یا از Opera, Mozilla Firefox  و نرم افزارهای مشابه که اغلب به صورت رایگان برای دانلود در اینترنت وجود دارند. بهتر است صفحاتی که نوشته می شود با چند مرورگر آزمایش شود.

فضایی برای ذخیره کردن فایلها که می تواند جایی روی هارد دیسک، یک حافظه فلش یا یک سرور باشد. البته برای استفاده از HTML  نیاز به اتصال به اینترنت نیست و می توان با استفاده از یک مرورگر وب در کامپیوتر از HTML  استفاده کرد. برای ذخیره کردن فایلی که با Notepad  نوشته شده کافی است آن را با پسوند html  ذخیره کنیم.

زبان HTML

 

زبان HTML

عبارت HTML  مخفف “Hyper Text Markup Language” است.Html  زبان استاندارد طراحی صفحات وب است.

در یک صفحه HTML  می توان انواع عناصر از قبیل متن ، تیتر ، عکس ، جدول و … را قرار داد، که برای هر عنصر باید از برچسب مربوط به آن استفاده کرد.

دستورعمل‌های این زبان، برچسب (Tag) نام دارند که محتوای یک صفحه وب، با آن‌ها، نشانه‌گذاری شده و بدین‌ترتیب، نحوه نمایش آن صفحه برای مرورگرهای وب، توصیف می‌شود.

 

HTML5

 

 

 

در ادامه با آموزش های بعدی ما همراه باشید……