سایتهای ارائه دهنده خدمات بازاریابی ایمیلی

بازدید: 2440 بازدید

سایتهای ارائه دهنده خدمات بازاریابی ایمیلی

 

سایتهای معروفی هستند که مدیریت ایمیل های مشتریان شما را بر عهده میگیرند. با استفاده از این سایتها میتوانید به صورت آنلاین گروه های خودتان را ایجاد کرده و با قرار دادن یک کد ساده در سایت خودتان فرم عضویت را در سایت خودتان قرار دهید. با استفاده از این سیستم ها عملیات ارسال ایمیلهای شما بر عهده این شرکتها میباشد. البته استفاده از این سایتها کاملاً رایگان نیست و هزینه های بسیار بالایی را برای مدیریت لیست شما دریافت میکنند.

در زیر دو شرکت معروف ارائه دهنده این خدمات را معرفی میکنم:

www.Aweber.com
www.icontact.com

 

از کدامیک برای سایت خود استفاده کنم؟

تصمیم با شماست در صورتی که میتوانید هزینه های اشتراک این سایتها را بپردازید حتماً این سرویس ها را توصیه میکنم. البته استفاده از این سرویس ها، مزایا و معایب خودشان را دارند. برای مثال برخی از این سرویسها از زبان فارسی پشتیبانی نمیکنند. ولی مزیت آن ها این است که به دلیل اعتبار و اصولی کار کردن آ نها اکثر ایمیل های ارسالی از طریق این سرویسها به اینباکس کاربران ارسال می شود و همچنین سرعت ارسال در این سرویس ها بسیار بالا تر از نرم افزار سایت است. توسط این سایت ها به راحتی میتوانیم ایمیل های پیگیری طراحی کنیم و در زمانی که کاربر عضو لیست می شود، ایمیلهای پیگیری را در زمانهای تعیین شده به صورت خودکار ارسال خواهد کرد.

ولی در صورتی که می خواهید خودتان مدیریت لیست را بدست بگیرید. استفاده از نرم افزار ها را به شما پیشنهاد میکنم. البته باید تمامی قوانین ارسال را رعایت کنید تا در لیست سیاه قرار نگیرید.

 

سایتهای ارائه دهنده خدمات بازاریابی ایمیلی
سایتهای ارائه دهنده خدمات بازاریابی ایمیلی

 

بیست و نه نکته مهم بازاریابی ایمیلی:

۱- قبل از ارسال ایمیل تمامی بخشهای متن نامه خودتان را بررسی کنید.

۲- قبل از ارسال نامه خودتان را ویراستاری کنید و غلطهای املایی آن را برطرف کنید. وجود این غلطهای املایی میتواند شرکت و سایت شما را بی اعتبار کند.

۳- یک نسخه از ایمیل خودتان را به ایمیلهای خودتان در سرویس دهنده های مختلف ارسال کنید و ببینید که در کدامیک از آنها ایمیل به شاخه اینباکس رفته و در کدامیک به شاخه اسپم.

۴- تمامی لینکهای داخل ایمیل خودتان را بررسی کنید. ممکن است. برای ارسال ایمیل از قالب ایمیل قبلی استفاده کرده باشید و به همین دلیل لینکهای ایمیل قبلی در ایمیل فعلی شما باشند. قبل از ارسال حتماً این موارد را بررسی کنید.

۵- زمان ارسال خودتان را تنظیم کنید. حتی اگر از بهترین سرویسهای SMTP استفاده میکنید اصلاً ایده خوبی نیست که یکباره ده هزار ایمیل را ارسال کنید. طبق تجربه من برای ارسال از هاست خودتان بهترین تنظیم ارسال ایمیل چهار ارسال در هر دقیقه است.

۶- بهترین زمان ارسال ایمیلها شنبه ساعت هشت صبح است. هرگز ایمیلها را جمعه ارسال نکنید. زیرا تا صبح روز شنبه ممکن است کاربر ایمیلهای دیگری را نیز دریافت کند. باید ارسال را طوری تنظیم کنید که کاربر در زمانی که به محل کار خود میرود ایمیل شما جزو ۵ ایمیل اول لیستش باشد.

افزایش فروش توسط بازاریابی اینترنتی
افزایش فروش توسط بازاریابی اینترنتی

 

۷- هرگز اسپم ارسال نکنید. سعی کنید با روشی که در این کتاب افزایش فروش توسط بازاریابی ایمیلی گفته شد ایمیل علاقهمندان خودتان را جمع آوری کنید. ارسال اسپم هزینه زیادی را برای تجارت آنلاین شما ایجاد میکند.

۸- ایمیل یکی از عوامل اعتماد سازی میباشد. سعی کنید در نوشته های ارسالی خودتان کاری نکنید که این اعتماد کاربر از بین برود.

۹- در ایمیلهای خودتان اصل سادگی را رعایت کنید. هر چه ایمیل شما ساده تر باشد خوانا تر خواهد بود. سعی کنید پیام خودتان را واضح به کاربر نشان دهید.

۱۰ – محتوای ایمیل ارسالی خودتان را بر مبنای مهم به کم اهمیت مرتب کنید.

۱۱- کاربران را برای کلیک بر روی لینک ایمیل تشویق کنید. وقتی کاربران به سایت بر میگردند ممکن است به صفحه محصولات شما مراجعه کنند و محصولات شما را خریداری کنند.

۱۲- هرگز از کدهای جاوا در ایمیلهای ارسالی خودتان استفاده نکنید. با انجام این کار ممکن است ایمیل شما به عنوان اسپم شناخته شود.

۱۳- تمامی کد های لازم را در داخل ایمیل قرار دهید. اگر از کد CSS در ایمیل استفاده میکنید آن را حتماً در داخل ایمیل قرار دهید.

۱۴- در ایمیلهای ارسالی خودتان سعی کنید محتوای شما بیشتر از کد های HTML باشد.

۱۵- از گرافیک سایت خودتان در نامه های ارسالی استفاده کنید.

۱۶- حجم نامه خودتان را زیاد نکنید، برای اطلاعات بیشتر کاربر را به صفحه مورد نظر سایتتان هدایت کنید. برخی از کاربران ایمیلهای خودشان را با موبایل چک میکنند به همین دلیل دوست ندارند ایمیلهای حجیم دریافت کنند.

۱۷- مطمئن شوید که سرور شما در لیست سیاه نیست. در صورتی که سرور شما در لیست سیاه باشد. هر چقدر هم نامه شما اصولی باشد تمامی ایمیلهای شما یا به دست مخاطب نمیرسد و یا این که به شاخه اسپم آنها میرود.

افزایش فروش توسط بازاریابی اینترنتی
افزایش فروش توسط بازاریابی اینترنتی

 

۱۸- اگر از کلمات انگلیسی استفاده میکنید میان کلمات فاصله نیندازید. برای مثال کلمه world را به این صورت ننویسد: w o r l d

۱۹- از لغات اسپم در ایمیل خودتان استفاده نکنید لغاتی مانند رایگان به عنوان اسپم شناخته میشوند. میتوانید لیست این لغات را از طریق گوگل بدست آورید.

۲۰- اگر تنظیمات Reverse DNS را انجام دهید. ایمیلها بهتر ارسال خواهند شد. برای این کار میتوانید از شرکت ارائه دهنده هاست خودتان پیاده سازی و تنظیمات آن را درخواست کنید.

۲۱- همواره رقیبان خودتان را بررسی کنید. در لیست آنها عضو شوید و استراتژیهای بازاریابی ایمیلی آنان را مورد بررسی قرار دهید. توجه داشته باشید که ممکن است آنان نیز عضو لیست شما باشند.

۲۲- محتوایی را به کاربران پیشنهاد دهید که کاربر همیشه خواندن ایمیلهای ارسالی شما اولین اولویت وی باشد.

۲۳- در هر صورت، اگر محتوای رایگان یا تجاری ارائه میکنید. مطمئن شوید که این اطلاعات به آسانی در جای دیگر در دسترس نیست. اخبار، تحلیلها و تجربیات تجاری شما جزو این موارد هستند. مطمئن شوید که محتوای شما آنقدر جذاب است که مخاطبین شما با اشتیاق ایمیلهای شما را دنبال میکنند.

۲۴- در صورتی که شما به کاربران کمک کنید که مشکلات خود را حل کنند آنها به افراد وفاداری تبدیل خواهند شد و همیشه اخبار شما را دنبال میکنند.

۲۵- سعی کنید بخشی از محتوای سایت خودتان را به صورت صوت و تصویر تولید کنید و در ایمیلهای خودتان این فایلها را به صورت رایگان و انحصاری در اختیار مخاطبین لیست خودتان قرار دهید. با انجام این کار ارتباط بهتری با اعضای لیست خودتان برقرار میکنید.

۲۶- سعی نکنید در ایمیلهای ارسالی به مقالات مفید دیگران لینک بدهید. کاربران عضو لیست شما شده اند تا با شما ارتباط برقرار کنند.

۲۷- برای بهتری شدن و نتیجه گرفتن بهتر از لیست خودتان از آزمون تقسیمی استفاده کنید. در این روش اعضای لیست را به دو گروه تقسیم میکنید. و به هر کدام یک محتوا را با رنگ و ساختار متفاوت ارسال میکنید و با انجام این کار میتوانید بهترین طرح را برای نامه های خودتان انتخاب کنید.

۲۸- با استفاده از نرم افزار گوگل آنالیز رفتار کاربران پس از ورود به سایت را تحلیل کنید و نرخ تبدیل فروش خودتان را در هر ایمیل محاسبه کنید. با این روش میتوانید بهترین بازدهی را بدست آورید.

۲۹- اگر در ایمیل خودتان فقط بر روی یک موضوع تمرکز کرده اید آدرس صفحه مورد نظر را در بخش های مختلف ایمیل تکرار کنید.

 

 

در ادامه با ما همراه باشید…