آموزش های گوگل برای وبمسترها

بازدید: 1667 بازدید

آموزش های گوگل برای وبمسترها

 

سایت لینک

لینک هایی که در پایین بعضی از نتایج گوگل نمایش داده می شوند سایت لینک نامیده می شوند. این لینک ها ایجاد شده اند تا راهبری را در سایت برای کاربر ساده تر کنند. سیستم های گوگل سایت را بررسی می کند و بخش های مفید سایت را براساس ساختار سایت پیدا می کند و به کاربران نمایش می دهد.

۱. نتایج اصلی جستجو
۲. سایت لینک

سایت لینک تنها زمانی نمایش داده میشود که گوگل فکر میکند نمایش آن لازم است.اگر ساختار سایت شما به گونه ای باشد که به الگوریتم های ما اجازه ندهد ساختار سایت را به خوبی شناسایی کنیم و یا به این نتیجه برسیم که سایت لینک برای کلمه ی جستجو شده ی کاربر مفید نخواهد بود,گوگل سایت لینک را نمایش نخواهد داد.

در حال حاضر سایت لینک خودکاراست.گوگل همواره در حال تلاش است که الگوریتم های سایت لینک را بهبود بخشد.اما روش های مفیدی وجود دارد که شما میتوانید سایت لینک های خود را بهبود دهید.برای مثال ساختار قوی لینک های داخلی و یا انکرتکست و حتی ویژگی ALT بر روی تصاویر به شما در بهبود سایت لینک کمک خواهند کرد.

اگر سایت لینک شما نامرتبط با اشتباه است می توانید آن را حذف کنید. درخواست حذف کردن یا در نظر نگرفتن یک آدرس توسط شما به گوگل این پیغام را ارسال می کند که به نظر شما صفحه ی مورد نظر برای نمایش در سایت لینک مفید نمی باشد. گوگل تضمین نمی دهد که اگر درخواست حذفی آدرسی را ارسال کردید، آدرس آن را نمایش ندهد, اما از این بخش استفاده می کند تا براساس نیازهای کاربران و مدیرسایت سایت لینک ها را به نمایش در بیاورد.

برای درخواست حذف آدرس ها اینگونه عمل کنید:

* در پنل گوگل وبمستر تولز بر روی سایتی که میخواهید کلیک کنید.

* در تب Configuration به بخش Sitelinks بروید.

* در بخش For This Search Result Box آدرسی را که میخواهید نتایج برای آن نمایش داده نشود را وارد نمایید.

* در باکس Demote This Sitelink URL آدرسی را که می خواهید مانع نمایش آن شوید را وارد کنید.

هرگاه آدرسی را حذف کردید و یا درخواست بازگشت دادید مدت زمانی طول میکشد تا تغییر شما اعمال شود.

شما میتوانید تا ۱۰۰ آدرس را حذف کنید و درخواست شما به مدت ۹۰ روز پایدار خواهد بود.

 

محتوای دوقلو

محتوای دوقلو به بخشی از محتوا اشاره میکند که در همان دامنه یا در دامنه های دیگر عینا تکرار شده باشد.معمولا این اتفاق عمدی و برای گول زدن نمیباشد.نمونه ی یک اشتباه غیرعمد:

* انجمن های گفتگو که در قالب های موبایل و معمولی میتوان آنها را بررسی کرد.

* آدرس هایی که مخصوص چاپ هستند.

اگر سایت شما بزرگ است و دارای صفحات بسیاری است که ممکن است محتوای یکسان داشته باشند , راه های فراوانی وجود دارد که گوگل را از این اتفاق باخبر سازید. روش هایی که به گوگل اعلام کنید کدام آدرس از طرف شما تایید شده به عنوان محتوای اصلی مورد تایید است، به مجموعه این راهکارها Canonicalization گفته می شود.

اما گاها محتوای دوقلوی ایجاد شده برای گول زدن و سوء استفاده و به دست آوردن رتبه بالا در نتایج جستجو است. روش های گول زننده برای کاربران تجربه ای منفی از جستجو در وب و پیدا کردن سایت های جدید ایجاد می کند.

روش های زیر، تا حد امکان شما را از مشکل صفحات دوقلو نجات خواهد داد:

۱. ریدایرکت ۳۰۱

۲. یک شکل باشید

۳. استفاده از دامنه مرتبط

۴. استفاده از گوگل وبمسترتولز

۵. دقت در اشتراک گذاری

۶. خودداری از انتشار محتوای بی ارزش

۷. بررسی سیستم مدیریت محتوا

۸. کاهش محتوای مشابه

گوگل جلوگیری کردن از بررسی صفحات را برای جلوگیری از ایجاد صفحه دوقلو توصیه نمیکند.اگر خزنده ها نتوانند صفحات با محتوای دوقلو را مورد بررسی قرار دهند,نمیتوانند تشخیص دهند که مطلب با مطلب دیگری یکسان است در نتیجه آنها را به عنوان محتوای متفاوت شناسایی میکنند.راه دیگر و بهتر این است که به موتورهای جستجو اجازه بدهید این صفحات را مورد بررسی قرار بدهند و محتوای دوقلو را با rel=”canonical” جداکنید. این المنت آدرس به ما کمک میکند صفحات را از هم جداکنیم و تمامی صفحات را مانند هم شناسایی نکنیم.

محتوای دوقلو به خودی خود به سایت ضربه وارد نمی کند مگر زمانی که تصور شود هدف از ایجاد محتوای دوقلو گول زدن گوگل و به دست آوردن رتبه های دروغین است. اگر سایت شما مشکل محتوای دوقلو دارد و از راه کارهایی که در بالا گفتیم استفاده نمی کنید ما تمام سعی خود را میکنیم تا آن نسخه از محتوا را که به نظر ما مفید و مرتبط تر است را انتخاب کنیم و به کاربران نمایش دهیم.

 

آموزش های گوگل برای وبمسترها
آموزش های گوگل برای وبمسترها

 

کلمات کلیدی محتوا

بخش کلمات کلیدی محتوا در گوگل وبمسترتولز معرف کلماتی است که گوگل در هنگام بررسی سایت شما به آنها بسیار برخورد کرده است و تصور میکند سایت براساس این کلمات بهتر شناخته می شود.

ارزش هر کلمه بیانگر میزان مشاهدات سایت بر اساس این کلمه است. بر روی کلمات کلیک کنید تا نمونه هایی از صفحاتی که کلمه در آن استفاده شده است را مشاهده کنید. کلمات و انواع مختلف آنها براساس میزان استفاده شده در سایت مرتب شده اند.

اگر یک کلمه غیرمنتظره مانند کلمات جنسی و یا نامرتبط مشاهده می کنید میتواند نشانه هایی باشد از این که سایت شما هک شده است.

اگر کلمه ی خاصی مدنظر است که در این صفحه مشاهده نمی کنید، دلایل زیر می توانند مسبب این اتفاق باشند:

* گوگل ممکن است نتوانسته باشد صفحات خاصی از سایت را مورد بررسی قرار دهد. در اینگونه موارد توصیه میکنیم به صفحه مشکلات خزش مراجعه کنید و یا نقشه سایت را ثبت نمایید. براساس نقشه سایت ما دانش بهتری ازساختار وبسایت شما به دست میاوریم.

* ممکن است کلمه مد نظر شما بسیار رایج باشد و در تمامی سایت ها استفاده شده باشد و این استفاده به میزانی باشد که گوگل تصور کند می تواند از بررسی آن چشم پوشی کند.

 

مشکلات خزش

بخش مشکلات خزش در وبمسترتولز اطلاعاتی در مورد آدرس هایی که گوگل نتوانسته است مورد بررسی قرار داده، همراه با کدهای HTTP دریافتی در اختیار شما قرار می دهد. برای مشاهده مشکلات خزش به روش زیر عمل کنید:

۱. در پنل گوگل وبمسترتولز بر روی سایت مورد نظر کلیک کنید.

۲. وارد تب Health بشوید و از آنجا به مشکلات خزش بروید.

در این صفحه شما با ۲ نوع داده روبه رو میشوید:

* Site Errors: خطاهایی که نشان میدهند چرا روبات گوگل نتوانسته است به هیچ کدام از صفحات سایت شما دسترسی پیدا کند.

* URL Errors: این ارورها نمایانگر مشکلاتی هستند که گوگل زمان بررسی یک آدرس خاص با آنها مواجه شده است.

چون بررسی خطاهای تک تک آدرس ها سخت و زمان بر است ما در آدرس ها را در بخش های مجزا با معرفی خطاهای آنها قرار داده ایم.هر لیست معرف خطاهای متفاوت برای آدرس های متفاوت هستند.گوگل آدرس ها را براساس اهمیت آنها مرتب میکند.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد یک آدرس خاص بر روی آدرس مورد نظر کلیک کنید و سپس:

* برای مشاهده خطاهای موجود در نقشه سایت در مورد آدرس مورد نظر بر روی In These Sitemaps کلیک نمایید.

* برای مشاهده صفحاتی که حاوی آدرس هستند بر روی Linked From These pages کلیک نمایید.

* برای مشاهده محتوا آنگونه که گوگل مشاهده میکند بر روی Fetch As GoogleBot کلیک نمایید.این بخش در امکان بسیار عالی در دسترس شما قرار میدهد که بتوانید مشکلات خود را در بررسی های گوگل شناسایی و رفع کنید.

اگر مشکل آدرس خاصی را حل کردید میتوانید با کلیک بر روی Mark As Fixed آدرس را از بخش مشکلات حذف کنید.

نکته: اگر مشکل هم چنان باقی باشد در خزش بعدی گوگل آدرس دوباره به لیست اضافه خواهد شد.

 

در ادامه با ما همراه باشید…