بهینه سازی ساختار سایت برای گوگل

امتیاز 5.00 ( 2 رای )

بهینه سازی ساختار سایت برای موتور های جستجو

 

شروع بهینه سازی ساختار سایت

بهینه سازی ساختار سایت در بعضی موارد، نیازمند تغییراتی در وب سایت است. که انجام برخی از این تغییرات برای سایت شما، بسیار حیاتی هستند. اما در زمانی که این تغییرات در سایت اجرا شوند، تاثیر بسزائی در نتایج جستجوی سایت شما خواهند گذاشت. ممکن است، بیشتر آن ها را در سایت خود اعمال نکرده باشید .

مهم ترین نکته برای بهینه سازی سایت، هدف شما برای دریافت، کاربر هدف ، از موتور های جستجو است . باید با خودتان بگوئید ، که چه کاربرانی را می خواهید . در حقیقت بهینه سازی سایت به معنی جایگاه بهتر داشتن در زمینه کاربران هدف شما است .

 

شیوه های مناسب برای انتخاب تیتر صفحات

۱. تیر سایت بیانگر مطالب و موضوعات سایت است. – پس تیتری را انتخاب کنید که به خوبی با مطالب شما ارتباط برقرار کند.

اجتناب کنید از:

– تیتری که به مطالب سایت شما هیچ ارتباطی ندارد.

– استفاده از تیتر هائی که به صورت اولیه در نرم افزار های طراحی سایت ایجاد می شوند مانند: Untitled یا New Page 1

 

۲. انتخاب تیتر های یگانه برای هر صفحه – هر صفحه سایت شما باید دارای یک تیتر منحصر بفرد باشد، این کار به گوگل کمک می کند تا آن صفحه را از صفحات دیگر مجزا کند.

اجتناب کنید از:

– از قرار دادن یک تیتر در تمامی صفحات و گروه صفحات سایت.

 

۳. مختصر و مفید – تیتر ها می توانند کوتاه و حاوی اطلاعات مفید باشند. اگر تیتر سایت از حدی بیشتر باشد، گوگل فقط بخشی از آن را در نتایج جستجو قرار می دهد.

اجتناب کنید از :

– از تیتر هایی با کلمات زیاد استفاده کنید، که برای کاربر سودمند نیست.
– استفاده از کلمات کلیدی غیر ضروری.

 

بیشتر بخوانید : آموزش تولید محتوا دیجیتال حرفه ای …

 

استفاده از تگ Description

تگ توضیحات به گوگل و دیگر موتور های جستجو توضیح مختصری درباره آن صفحه می دهد. این بخش می تواند شامل چند کلمه کلیدی یا عبارت باشد. این بخش ممکن است از یک جمله تا ۲ پاراگراف باشد. این تگ به همراه تیتر در میان تگ head قرار می گیرد.

بخش های تگ توضیحات بسیار مهم هستند، به دلیل این که گوگل، به کاربران خود، صفحاتی را که مربوط به جستجوی آن ها است را نمایش می دهد. برای همین داشتن تگ توضیحات یگانه در هر صفحه سایت، به امتیاز شما در نتایج جستجو کمک می کند. همچنین نوشته های این تگ در نتایج جستجو به کاربر نمایش داده می شوند.

کلمات جستجو شده توسط کاربر، در تگ توضیحات به صورت درشت نمایش داده می شود. و این به کاربر کمک می کند، که آیا این سایت با خواسته او مطابقت دارد یا خیر!

 

بیشتر بخوانید: الگوریتم ربات های گوگل و تاثیر آن در نتایج جستجو

 

شیوه های مناسب برای تگ توضیحات سایت

۱. مختصری از مطالب سایت را قرار دهید – توضیحی بنویسید که هم مفید باشد و هم کاربر را شگفت زده کند زیرا آن ها این بخش را نیز در نتایج جستجو مشاهده می کنند.

اجتناب کنید از:

– نوشتن توضیحاتی که به مطالب سایت شما ارتباطی ندارد.
– نوشتن توضیحاتی مانند : این صفحه انیمیشن است یا این صفحه در زمینه انیمیشن است.
– پرکردن بخش توضیحات با کلمات کلیدی.
– کپی کردن تمامی مطالب صفحه و قرار دادن در این بخش.

 

۲. استفاده از توضیحات یگانه برای هر صفحه – داشتن تگ توضیحات متفاوت برای هر صفحه، به کاربر و گوگل کمک بسیاری می کند. مخصوصاً زمانی که کاربر تمامی صفحات شما را با استفاده از site:rayanlean.com جستجو می کند. اگر سایت شما شامل صد ها یا شاید هزاران صفحه باشد.این تگ در انتخاب صفحات به کاربر کمک شایانی می کند.

اجتناب کنید از:

– استفاده از یک تگ توضیحات در تمامی صفحات سایت.

 

256 300x164 - بهینه سازی ساختار سایت برای گوگل

بهینه سازی ساختار سایت برای موتور های جستجو

 

شیوه های مناسب برای ساختار آدرس

۱. از کلمات در آدرس استفاده کنید. – آدرس های شامل کلماتی که به مطالب و ساختار سایت شما مربوط اند. گشتن در سایت شما را برای کاربران آسان تر خواهد کرد. کاربران می توانند آن ها را به خاطر بسپارند و یا حتی به آن لینک هم بدهند.

اجتناب کنید از:

– استفاده از آدرس هائی که از بخش های غیر ضروری استفاده کرده و یا شامل اعداد است.
– استفاده از آدرس هایی مانند Page1.html
– استفاده بیش از حد کلمات مانند آموزش انیمیشن-آموزش انیمیشن-آموزش انیمیشن

 

۲. ساختار شاخه های ساده – با استفاده از شاخه ها، محتوای سایت خود را برای کاربران بهینه کنید، تا آن ها دقیقا بدانند که در کدام بخش سایت شما هستند.

اجتناب کنید از:

– استفاده بیش از حد دایرکتوری ها مانند “شاخه ۱/شاخه ۲/شاخه ۳/شاخه ۴″…
– استفاده از نام شاخه ای که به اطلاعات سایت شما مربوط نیست.

 

۳. ایجاد یک نسخه از آدرس برای محتوا – از چندین آدرس برای رسیدن به یک مقاله استفاده نکنید، اگر چند آدرس منتهی به یک مقاله دارید با استفاده از redirect-301 همه را به یک آدرس واحد انتقال دهید.

اجتناب کنید از:

– دسترسی به صفحه هم از طریق زیر دامنه و خود دامنه مانند rayanlearn.com/page.html و subdomain.rayanlearn.com/page.html
– تبدیل آدرس های بدون www به www.rayanlearn.com
– استفاده از حروف بزرگ در آدرس ها

 

سیستم هدایت سایت خود را آسان کنید

در صورتی که سیستم هدایت سایت شما آسان باشد، کاربر می تواند به راحتی در وب سایت شما گشت و گذار کند.همچنین این سیستم به موتور های جستجو کمک می کند، تا بدانند چه بخشی از نظر مدیر سایت مهم تر است. گوگل همواره می خواهد بداند که آن صفحه چه نقشی در کل سایت دارد.

تمام سایت ها، دارای صفحه اصلی یا روت هستند.که معمولا پر بازدید کننده ترین صفحه سایت است و در حقیقت صفحه شروع هدایت کاربران به صفحات دیگر است. شاید سایت شما شامل صفحات دیگر مهمی هم هست، پس بنابراین
باید کاری کنید تا کاربران از صفحه اصلی به راحتی به صفحه دلخواه بروند.

 

بیشتر بخوانید: الگوریتم ربات های گوگل و تاثیر آن در نتایج جستجو

 

ارائه خدمات و محتوای با کیفیت

ایجاد و استفاده از محتوای با کیفیت، سایت شما را نسبت به تمامی بخش هایی که در قبل گفتیم، درگیر می کند. کاربران محتوای خوب را تشخیص می دهند. و ممکن است کاربران دیگری را به سمت شما هدایت کنند. این می تواند از طریق ارسال در وبلاگ هایشان ، سایت های ارتباط عمومی، ایمیل ، انجمن ها باشد. در این زمان است که گوگل به با اهمیت بودن آن صفحه پی برده، و شما را در جایگاه خوبی در نتایج جستجو قرار می دهد.

shutterstock 282146879 632x4211 e1468236461118 1200x800 300x185 - بهینه سازی ساختار سایت برای گوگل

بهینه سازی ساختار سایت برای موتور های جستجو

شیوه های خوب برای محتوا

۱. نوشتن مطالب خوانا – کاربران مطالبی را تمایل دارند بخوانند که کاملا خوانا باشد.

اجتناب کنید از:

– نوشتن مطالب سایت با غلط املائی فراوان.
– قرار دادن مطالب در تصاویر(ممکن است کاربران بخواهند آن مطلب را کپی کنند، همچنین موتور های جستجو نمیتوانند مطالب داخل تصاویر را بخوانند.)

 

۲. سازماندهی مطالب سایت – همیشه این نکته، که اطلاعات سایت خود را سازماندهی کنید برای شما سودمند است. زیرا کاربران به راحتی می توانند مطالب مورد نیاز خود را در سایت پیدا کنند.

اجتناب کنید از:

– قرار دادن نوشته های بسیار زیادی پشت سر هم بدون پاراگراف، تیتر و جدا ساز

 

۳. استفاده از زبان وابسته – به کلماتی فکر کنید که کاربران آن ها را جستجو می کنند، تا بخشی از مطالب شما را پیدا کنند. برای این کار می توانید از ابزار Google keyword tool استفاده کنید در آن جا می توانید ببینید که کاربران معمولا چه عباراتی را جستجو می کنند.

اجتناب کنید از:

– کپی کردن اطلاعات از سایت های دیگر
– موجود بودن چنین نسخه ای از مطلب در سایت شما.

 

۴. ارائه خدمات و مطالب منحصر بفرد – تصمیم بگیرید که خدمات جدید را در سایت خود طراحی کنید که سایت های دیگر آن را ارائه نمی دهند.

۵. مطالب را برای کاربران بنویسید ، نه موتور های جستجو – در صورتی که وب سایت خود را برای نیاز های کاربران طراحی کنید و مطمئن باشید که سایت شما در دسترس موتور های جستجو است، و همیشه باعث نتایج مثبت می شود.

اجتناب کنید از:

– اضافه کردن کلمات کلیدی اضافه برای موتور های جستجو که برای کاربران نامفهوم هستند.
– نوشته هایی که قابل مشاهده برای کاربران نیستند ولی برای موتور های جستجو قابل مشاهده هستند.

 

در ادامه با ما همراه باشید…