آموزش های کوچک » نتایج بزرگ همراه با آموزش فارسی

الگوریتم ربات های گوگل و تاثیر آن در نتایج جستجو

Changelog-new-algorithm-google

الگوریتم ربات های گوگل و تاثیر آن در نتایج جستجو

جدیدا یک الگوریتمی گوگل منتشر کرده است به نام Google MEDIC UPDATE که این مورد به ما نشان می دهد گوگل هی وقت منتظر نمی ماند و هر روز در حال بروز رسانی الگوریتم های خود است . این الگوریتم ها در شرایط مختلف یک سان نیستند و تغییر می کنند تا بهترین نتیجه را برای کاربران داشته باشند .

اکثر کاربران و وبمستر ها در این فکر هستند که هر الگوریتم یا ربات گوگل یک سیستم مجزا برای خودش است و این باور اشتباه را راجع به گوگل دارند که همیشه روی آن باقی می ماند .

در حقیقت باید بگویم که هر الگوریتم یک بروزرسانی یا آپدیت جدید گوگل است که علاوه بر بروز رسانی های قبلی این آپدیت جدید بر آن اضافه می شود برای آشنایی بیشتر شما این الگوریتم ها را از سال ۲۰۰۳ تا به امروز مورد بررسی و بحث قرار خواهیم داد تا با نحوه عملکرد این الگوریتم ها اشنا شوید .

منظور از الگوریتم گوگل چیست ؟

اصلا الگوریتم گوگل چیه و چه کاری انجام می دهد ؟ البته به یک سیستم ریاضی گفته میشه که در پی آن چند موضوع دیگر را شامل می شود . اگر با یک مثالی بخواهیم این مورد را توضیح دهیم باید این گونه بگوییم که یک نفر به دنبال ادرسی است تا به یک مقصدی برسید و اگر از شما بپرسد چگونه می توانم به این مقصد برسم شما چند راه به آن فرد پیشنهاد می کنید که میتواند پیاده برود یا با مترو یا با تاکسی یا اتوبوس برود که نحوه رسید آن به مقصد متفاوت است که هر کدام از این را می توانیم یک الگوریتم بنامیم .

الگوریتم های گوگل به همین روش عمل می کنند که نحوه رسیدن را نشان می دهند که چگونه به بهترین رتبه در گوگل می توان دست یافت تفاوتی این الگوریتم ها با هم دارند این است که اطلاعات دقیق و بروزی نمی دهند تا وبمستر بر روی آن متمرکز نشود  این کار باعث شده تا کاربران اطلاعات بروز تری دریافت کنند و اولویت با کاربران باشد که نحوه بازدید و زمان بازدید بر روی چه مطالبی تاثیر گذار خواهد بود و بر آن اساس رتبه بندی خواهند شد در ادامه به بررسی تک تک این الگوریتم ها می پردازیم …

google algoritm 300x190 - الگوریتم ربات های گوگل و تاثیر آن در نتایج جستجو

الگوریتم پنگوئن ( Google Penguin )

این الگوریتم پنگوئن به تراشکار معروف است که کارش کاهش رتبه سایت هایی هست که به طور غیر قانونی و تکنیک ها و ترفند هایی خواستند گوگل را دور بزنند و به رتبه های بالایی برسند یا به صفحه اول گوگل بیایند .

چه کار هایی باعث کاهش رتبه سایت می شود ؟

  • استفاده از روش اسپم
  • استفاده از کلمات کلیدی زیاد و بی رویه
  • استفاده از لینک های غیر قانونی و گرفتن بک لینک غیر قانونی

این روشی است که کلاه سیاه می نامند و گوگل به شدت این سایت ها را مجازات می کند . پس وبمستر ها مجبور هستند از روش تولید محتوا باکیفیت استفاده کنند تا بتوانند کاربران زیادی را سمت خود بکشند و این باعث افزایش ترافیک سایت و رشد کاربران سایت شود .

الگوریتم کبوتر ( Google Pigeon )

برای درک بیشتر ای الگوریتم باید ذهن شما را به سمت کبوتر نامه رسان ببرم . درست حدث زدید چون این الگوریتم برای جستجوی محل به کار رفته همچنین کارکرد این به گونه هست که از نظر جستجو برای کاربران بهترین نتیجه را برای موقعیت جغرافیایی در نظر می گیرد و به کاربر نشان می دهد . این الگوریتم کبوتر از الگوریتم های مرغ مکس خوار و پیشنهاد گوگل و … کمک گرفته تا بهترین جستجوگر محلی برای کاربران باشد در واقع بهترین نوع برای پیداکردن موقعیت مکانی این الگوریتم کبوتر است .

بیشتر بخوانید :   دوره آموزش تولید محتوا دیجیتال حرفه ای ….

 

الگوریتم بوستون ( Google Boston )

این الگوریتم بوستون برای اولین بار طراحی شد در سال ۲۰۰۳ و کار این الگوریتم این بود که به بررسی مطالب به صورت ماهانه یا کمی زودتر که بعد از آپدیت بعدی این الگوریتم به جمع آوری اطلاعات به صورت روزانه پرداخت که خیلی از وبمستر ها به فکر انتشار محتوای جدید به صورت روزانه افتادند .

 

الگوریتم فلوریدا ( Google Florida ) 

بعد از گذشت چند ماه در همان سال ۲۰۰۳ الگوریتم فلوریدا طراحی و مورد استفاده قرار گرفت در واقع برای وبمستر ها زمان تحت تاثیر قرار گرفت به این صورت که ترفند هایی به نام کلمات کلیدی یا لینک های داخلی و خارجی به وجود آمد به معنای واقعیت گرفت به آن صورتی که خیلی از کاربران از این موارد استفاده کردند تا رتبه اول گوگل را صاحب شوند و خیلی هم مورد استقبال قرار گرفت …

 

الگوریتم شخصی سازی نتایج جستجو ( Google Personalized Search )

این الگوریتم بعد از ۲ سال یعنی در سال ۲۰۰۵ در گوگل مورد استفاده قرار گرفت و مزیت بزرگ و مهم این الگوریم این است که جستجو های کاربران را برای جستجوی بعدی آنها ذخیره می کرد و نمایش می داد بر این اساس شد که خیلی از وبمستر ها توانستند متوجه این شوند که در یک موضوع خاص چه جستجویی صورت گرفته و کاربران چه چیز هایی را جستجو می کنند تا با استفاده آن کلمات کلیدی در سایت خود کاربران آن سایت مورد نظر را راحت تر پیدا کنند و رتبه بالاتری در گوگل به دست بیاورند …

 

الگوریتم جستجوی کلی ( Google Universal Search )

در ۲ سال بعد یعنی سال ۲۰۰۷ این الگوریتم طراحی شده به اجرا در آمد که شامل ابزار هایی مفید و راحت برای کاربران بود که یکی از بهترین بروزرسانی های گوگل است یعنی در هر بار جستجوی کاربران تصاویر و ویدئو و کتاب و … به نمایش در می آمد و از این به بعد بود که در هر قسمت مطالب تفکیک شده خود را نمایش می داد و کاربران برای جستجو خیلی بهتر و سریع تر به هدف خود می رسند که در زیر نمونه ای از کار کرد این الگوریتم می بینید .

الگوریتم پیشنهاد گوگل ( Google Suggest )

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب در حال بروزرسانی می باشد از صبر و شکیبایی شما متشکریم ….

 

 

آموزش فارسی

تیم آموزش فارسی تمامی تلاش خود را در راستای رضایت و بالابردن علم و دانش شما عزیزان به کار می برد تا ذره کوچک برای جبران اعتماد و قدردانی شما کاربران گرامی باشد پس در این راه با اشتراک گذاری مطالب این سایت در شبکه های اجتماعی خودتان همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود ما را یاری رسانید...

نوشته‌های مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
دیدگاه‌ها

*
*

تخفیف 30%
کد تخفیف 75%
کد تخفیف 100%
تخفیف 50%
دانلود مقاله اشتباهات هزینه دار سئو SEO
کد تخفیف 13%
کد تخفیف 20%
کد تخفیف 90%
شانس خود را برای دریافت جایزه دریافت کنید!
آدرس ایمیل و تلفن همراه خود را وارد کنید و چرخ را چرخانید. این شانس شما برای به دست آوردن تخفیف های شگفت انگیز است!