تجارت الکترونیک چیست؟

امتیاز 5.00 ( 2 رای )

تجارت الکترونیک چیست؟

 

روشهای مختلف تجارت

انسان از ابتدای خلقت تاکنون روشهای تجاری متفاوتی را تجربه کرده است.
در ابتدا سیستم تبادل کالا رایج بود.شکارچی گوشت را با سلاح عوض می کرد. این سیستم اشکالات فراوانی داشت. مثلا ممکن بود شکارچی نتواند سلاح سازی را پیدا کند که به گوشت احتیاج داشته باشد. در این صورت گوشتها فاسد می شدند.
در بعضی تمدن ها سیستم کالای محبوب به وجود آمد. در سرزمینی که گندم غذای اصلی مردم آن بود،شکارچی گوشت را با گندم و گندم را با سلاح تعویض می کرد. این روش هم مشکلات زیادی داشت. کالای محبوب در سرزمینهای مختلف متفاوت بود. از طرف دیگر
معیاری برای سنجش ارزش آن وجود نداشت و حمل و نقل آن هم مشکل بود .

بدون شک اختراع پول اولین انقلاب در زمینه تجارت بود . ارزش آن مشخص بود ، حمل آن آسانتر بود ، فاسد نمی شد و همه طالب آن بودند.
فواید استفاده از پول به اندازه ای بود که حتی تا چند دهه قبل کمتر کسی انتظار یک انقلاب دیگر را داشت. اما این انقلاب رخ داد: پول الکترونیک
انتقال این پول باز هم ساده تر شده بود. اما مهمتر آن بود که پول الکترونیک تجارت منطقه ای را به تجارت جهانی تبدیل کرده بود. فروشگاهی که تا به حال اجناس خود را تنها در شهر خود به فروش می رساند حالا از آن سوی دنیا سفارش می گیرد و مبلغ آن را در چندثانیه
دریافت می کند.

 

تجارت الکترونیک در ایران

تجارت الکترونیک در ایران هنوز به طور جدی شکل نگرفته است. دلیل اصلی این موضوع هم عدم وجود پول الکترونیکی در ایران می باشد. تنها چند شرکت ، آن هم به طور واسطه ای، به کار ارائه کارت اعتباری مشغولند. در ضمن هزینه تهیه یک کارت اعتباری آنقدر زیاد است که اکثر افراد نمی توانند از آن استفاده کنند.
در این میان شاید یکی از بهترین گزینه ها برای ما ایرانیها استفاده از امکانات سایتهایی مانند ایگولد باشد و این کاری است که ما انجام می دهیم.

 

تجارت الکترونیک راهی به سوی ثروتمند شدن

آیا می دانید که حدود سه چهارم از ثروتمندترین افراد دنیا ثروتشان را خودشان به دست آورده اند و فقط یک چهارم آنها ثروتشان را به ارث برده اند؟ و آیا می دانید که آنها که ثروتشان را خودشان کسب کرده اند نه شاخ داشته اند و نه از فضا آمده اند؟! بله،آنها انسانهایی مثل من و شما هستند. اما اگر کتابهای آنها را بخوانید می بینید که اکثر آنها سه نکته مشترک داشته اند:
آنها سخت کوش و آینده نگر بوده اند. شاید نمونه بارز آنها همین بیل گیتس معروف (موسس شرکت مایکروسافت) باشد . او با آینده نگری کار خود را شروع کرد و با سخت کوشی آنرا ادامه داد. شاید دلیل اصلی موفقیت او این است که او در مناسبترین زمان محصولاتی را ارائه داد که تمام دنیا به آنها احتیاج داشتند.
حال ما هم تقریبا همان موقعیت چند سال پیش بیل گیتس را داریم. در کشور ما هم تا چند سال دیگر بازار تجارت الکترونیک به شدت رونق می گیرد و در آن زمان کسانی در این عرصه موفق خواهند بود که از امروز به این کار روی بیاورند.
تجارت الکترونیک راهی به سوی ثروتمند شدن است. این یک شعار نیست. این را آمار کسانی می گوید که از این راه به ثروت های کلان دست پیدا کرده اند.

برنامه ها و ترفندهای تجاری
ادامه ...

 

شش دليل براي اينکه وب سايت شما براي تجارت شما حياتي است

به عنوان يک طراح وب سايت، گمان مي کنم که همه مردم در مورد اهميت وب سايت براي تجارت خود آگاه هستند. هر از گاهي نيز به خود مي گويم که شايد هنوز کساني باشند که اين آگاهي را نداشته باشند. شش دليل که در اينجا عنوان مي کنم در واقع از دلايل ابتدائي
اهميت وب سايت شما است.

 

دليل اول – وجود وب سايت، اعتبار شما را افزايش مي دهد.

وب سايت تائير قوي بر اعتماد مشتري هاي بالقوه دارد. يک طراحي حرفه اي، متن مناسب با نوشتار خوب، اطلاعات مفيد از محصولات و اطلاعات تماس مناسب باعث افزايش اعتماد مشتريان به شرکت شما مي شود. به مردم مي فهماند که شما داراي دانش و به روز هستيد. اگر شما در طراحي يک سايت با کيفيت و داراي اطلاعات مفيد هزينه کنيد، مردم حتما تحت تاثير قرار خواهند گرفت.

 

دليل دوم – وب سايت باعث مي شود شرکت شما در هر زمان و از هر مکان قابل دسترس باشد.

تا آوريل سال ۲۰۰۲ ميلادي، فقط در آمريکا، ۱۶۶ ميليون نفر از مردم روي خط بوده اند. برخي از آنها در جستجوي محصولات و خدمات شما هستند. با داشتن يک سايت وب، شما شرکت خود را براي دنيايي از فرصتها براي دسترسي مردمي که غير از سايت شما راهي ديگر براي رسيدن به شما ندارند آماده مي کنيد. با کليک ساده موس، هر کسي مي تواند در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز به شرکت شما دسترسي داشته باشد.

چگونه مدیریت کنیم ؟ ( تجارت الکترونیک )
ادامه ...

 

ecommerce 300x169 - تجارت الکترونیک چیست؟

تجارت الکترونیک

 

دليل سوم – وجود وب سايت سهولت ارجاع مشتريان جديد به شرکت شما را فراهم مي کند.

براي بسياري از تجارتها، يک منبع حياتي براي يافتن مشتريان جديد، ارجاع سايرين است. داشتن وب سايت اين امکان را فراهم مي کند که مردم به راحتي سايت شما را به ديگران ارجاع دهند. آدرس وب سايت راحت تر از شماره تلفن به خاطر مي ماند به علاوه دادن راه هاي مختلف تماس با شما به مردم، امکان برقراري تماس را بيشتر مي کند.

 

دليل چهارم – وب سايت يک ابزار قوي فروش است.

فروش محصولات از طريق يک فروشگاه اينترنتي يک راه بسيار عالي براي افزايش فروش است. شما يک ويترين دائمي و سهل الوصول که هزينه آن خيلي کمتر از يک فروشگاه آجري است داريد ضمن اينکه مردم بيشتري امکان دسترسي به آن را دارند. وجود اطلاعات فروش موثر در وب سايت شما، امکان وادار شدن مردم به کليک روي دکمه خريد را افزايش مي دهد. هرچند که شما از طريق اينترنت نتوانيد فروش انجام دهيد، وب سايت شما يک سرمايه مهم است. وب سايت شما يک شروع براي متقاعد کردن بازديد کنندگان به نياز آنها به محصولات شما است. شما آنها را براي خريد تحريک مي کنيد سپس از آنها دعوت مي کنيد که با شما تماس بگيرند.

 

دليل پنجم – وب سايت باعث افزايش ارزش تبليغات شما مي شود.

اضافه کردن آدرس وب سايت در تبليغات، کارت تجاري و امضاء شرکت، يک راه خوب براي جلب مشتري به شرکت شما است. داشتن آدرس سايت به مردم کمک مي کند که هر زمان که در مورد شما مي شنوند و يا تبليغات شما را مي بينند، به پيام شما عکس العمل نشان دهند. مراجعه به وب سايت شما راحت تر از نوشتن نامه يا رفتن به مغازه يا حتي تلفن زدن به شما است. مردم اطلاعات شما را به راحتي دريافت مي کنند و نيازي نيست براي آقاي فروشنده براي کمک صبر کنند. همچنين بازديد از وب سايت خيلي راحت است چون هيچ معذوريتي وجود ندارد و بازديد کنندگان تحت فشار نيستند.

نکته مھم بازاریابی با ایمیل برای کسب و کار ھای کوچک
ادامه ...

 

دليل ششم – وب سايت به شما کمک مي کند با مشتريان بالقوه در ارتباط باشيد.

مردم زيادي وجود دارند که به آنچه شما ارائه مي کنيد علاقمند هستند ولي ممکن است هم اکنون براي خريد آمادگي نداشته باشند. شما بايد با آنها در ارتباط باشيد تا زماني که آنها براي خريد آمادگي يافنتد، با خبر شويد. وب سايت يک روش عالي براي تسهيل اين فرايند است. شما مي توانيد از طريق وب سايت خود آدرس تماس مشتريان بالقوه را جمع آوري کنيد. سپس مي توانيد به تناوب، نامه يا خبرنامه برايشان ارسال کنيد. در ارتباط ماندن با مردم به تازه ماندن شرکت شما در اذهان کمک مي کند.

 

خوب، شما هر شش راهي را که وب سايت شما به تجارت شما کمک مي کند را مي دانيد. آيا مي خواهيد اين فرصت را براي رقيبان خود رها کنيد؟ حتما جواب شما منفي است. هر روز که صبر کنيد، به رقبا اين اجازه را که در حيطه فعاليت شما روي خط باشند داده ايد.
همين امروز اين اجازه را از آنها صلب کنيد.

 

در ادامه با ما همراه باشید…

 

 

۰/۵ ( ۰ نظر )