آموزش های کوچک » نتایج بزرگ همراه با آموزش فارسی

تجارت الکترونیک چیست؟

Whats-Electronic-Business

تجارت الکترونیک چیست؟

 

روشهای مختلف تجارت

انسان از ابتدای خلقت تاکنون روشهای تجاری متفاوتی را تجربه کرده است.
در ابتدا سیستم تبادل کالا رایج بود.شکارچی گوشت را با سلاح عوض می کرد. این سیستم اشکالات فراوانی داشت. مثلا ممکن بود شکارچی نتواند سلاح سازی را پیدا کند که به گوشت احتیاج داشته باشد. در این صورت گوشتها فاسد می شدند.
در بعضی تمدن ها سیستم کالای محبوب به وجود آمد. در سرزمینی که گندم غذای اصلی مردم آن بود،شکارچی گوشت را با گندم و گندم را با سلاح تعویض می کرد. این روش هم مشکلات زیادی داشت. کالای محبوب در سرزمینهای مختلف متفاوت بود. از طرف دیگر
معیاری برای سنجش ارزش آن وجود نداشت و حمل و نقل آن هم مشکل بود .

بدون شک اختراع پول اولین انقلاب در زمینه تجارت بود . ارزش آن مشخص بود ، حمل آن آسانتر بود ، فاسد نمی شد و همه طالب آن بودند.
فواید استفاده از پول به اندازه ای بود که حتی تا چند دهه قبل کمتر کسی انتظار یک انقلاب دیگر را داشت. اما این انقلاب رخ داد: پول الکترونیک
انتقال این پول باز هم ساده تر شده بود. اما مهمتر آن بود که پول الکترونیک تجارت منطقه ای را به تجارت جهانی تبدیل کرده بود. فروشگاهی که تا به حال اجناس خود را تنها در شهر خود به فروش می رساند حالا از آن سوی دنیا سفارش می گیرد و مبلغ آن را در چندثانیه
دریافت می کند.

 

تجارت الکترونیک در ایران

تجارت الکترونیک در ایران هنوز به طور جدی شکل نگرفته است. دلیل اصلی این موضوع هم عدم وجود پول الکترونیکی در ایران می باشد. تنها چند شرکت ، آن هم به طور واسطه ای، به کار ارائه کارت اعتباری مشغولند. در ضمن هزینه تهیه یک کارت اعتباری آنقدر زیاد است که اکثر افراد نمی توانند از آن استفاده کنند.
در این میان شاید یکی از بهترین گزینه ها برای ما ایرانیها استفاده از امکانات سایتهایی مانند ایگولد باشد و این کاری است که ما انجام می دهیم.

 

تجارت الکترونیک راهی به سوی ثروتمند شدن

آیا می دانید که حدود سه چهارم از ثروتمندترین افراد دنیا ثروتشان را خودشان به دست آورده اند و فقط یک چهارم آنها ثروتشان را به ارث برده اند؟ و آیا می دانید که آنها که ثروتشان را خودشان کسب کرده اند نه شاخ داشته اند و نه از فضا آمده اند؟! بله،آنها انسانهایی مثل من و شما هستند. اما اگر کتابهای آنها را بخوانید می بینید که اکثر آنها سه نکته مشترک داشته اند:
آنها سخت کوش و آینده نگر بوده اند. شاید نمونه بارز آنها همین بیل گیتس معروف (موسس شرکت مایکروسافت) باشد . او با آینده نگری کار خود را شروع کرد و با سخت کوشی آنرا ادامه داد. شاید دلیل اصلی موفقیت او این است که او در مناسبترین زمان محصولاتی را ارائه داد که تمام دنیا به آنها احتیاج داشتند.
حال ما هم تقریبا همان موقعیت چند سال پیش بیل گیتس را داریم. در کشور ما هم تا چند سال دیگر بازار تجارت الکترونیک به شدت رونق می گیرد و در آن زمان کسانی در این عرصه موفق خواهند بود که از امروز به این کار روی بیاورند.
تجارت الکترونیک راهی به سوی ثروتمند شدن است. این یک شعار نیست. این را آمار کسانی می گوید که از این راه به ثروت های کلان دست پیدا کرده اند.

46223 300x190 - تجارت الکترونیک چیست؟

شش دلیل برای اینکه وب سایت شما برای تجارت شما حیاتی است

به عنوان یک طراح وب سایت، گمان می کنم که همه مردم در مورد اهمیت وب سایت برای تجارت خود آگاه هستند. هر از گاهی نیز به خود می گویم که شاید هنوز کسانی باشند که این آگاهی را نداشته باشند. شش دلیل که در اینجا عنوان می کنم در واقع از دلایل ابتدائی
اهمیت وب سایت شما است.

 

دلیل اول – وجود وب سایت، اعتبار شما را افزایش می دهد.

وب سایت تائیر قوی بر اعتماد مشتری های بالقوه دارد. یک طراحی حرفه ای، متن مناسب با نوشتار خوب، اطلاعات مفید از محصولات و اطلاعات تماس مناسب باعث افزایش اعتماد مشتریان به شرکت شما می شود. به مردم می فهماند که شما دارای دانش و به روز هستید. اگر شما در طراحی یک سایت با کیفیت و دارای اطلاعات مفید هزینه کنید، مردم حتما تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

 

دلیل دوم – وب سایت باعث می شود شرکت شما در هر زمان و از هر مکان قابل دسترس باشد.

تا آوریل سال ۲۰۰۲ میلادی، فقط در آمریکا، ۱۶۶ میلیون نفر از مردم روی خط بوده اند. برخی از آنها در جستجوی محصولات و خدمات شما هستند. با داشتن یک سایت وب، شما شرکت خود را برای دنیایی از فرصتها برای دسترسی مردمی که غیر از سایت شما راهی دیگر برای رسیدن به شما ندارند آماده می کنید. با کلیک ساده موس، هر کسی می تواند در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز به شرکت شما دسترسی داشته باشد.

 

دلیل سوم – وجود وب سایت سهولت ارجاع مشتریان جدید به شرکت شما را فراهم می کند.

برای بسیاری از تجارتها، یک منبع حیاتی برای یافتن مشتریان جدید، ارجاع سایرین است. داشتن وب سایت این امکان را فراهم می کند که مردم به راحتی سایت شما را به دیگران ارجاع دهند. آدرس وب سایت راحت تر از شماره تلفن به خاطر می ماند به علاوه دادن راه های مختلف تماس با شما به مردم، امکان برقراری تماس را بیشتر می کند.

 

دلیل چهارم – وب سایت یک ابزار قوی فروش است.

فروش محصولات از طریق یک فروشگاه اینترنتی یک راه بسیار عالی برای افزایش فروش است. شما یک ویترین دائمی و سهل الوصول که هزینه آن خیلی کمتر از یک فروشگاه آجری است دارید ضمن اینکه مردم بیشتری امکان دسترسی به آن را دارند. وجود اطلاعات فروش موثر در وب سایت شما، امکان وادار شدن مردم به کلیک روی دکمه خرید را افزایش می دهد. هرچند که شما از طریق اینترنت نتوانید فروش انجام دهید، وب سایت شما یک سرمایه مهم است. وب سایت شما یک شروع برای متقاعد کردن بازدید کنندگان به نیاز آنها به محصولات شما است. شما آنها را برای خرید تحریک می کنید سپس از آنها دعوت می کنید که با شما تماس بگیرند.

 

دلیل پنجم – وب سایت باعث افزایش ارزش تبلیغات شما می شود.

اضافه کردن آدرس وب سایت در تبلیغات، کارت تجاری و امضاء شرکت، یک راه خوب برای جلب مشتری به شرکت شما است. داشتن آدرس سایت به مردم کمک می کند که هر زمان که در مورد شما می شنوند و یا تبلیغات شما را می بینند، به پیام شما عکس العمل نشان دهند. مراجعه به وب سایت شما راحت تر از نوشتن نامه یا رفتن به مغازه یا حتی تلفن زدن به شما است. مردم اطلاعات شما را به راحتی دریافت می کنند و نیازی نیست برای آقای فروشنده برای کمک صبر کنند. همچنین بازدید از وب سایت خیلی راحت است چون هیچ معذوریتی وجود ندارد و بازدید کنندگان تحت فشار نیستند.

 

دلیل ششم – وب سایت به شما کمک می کند با مشتریان بالقوه در ارتباط باشید.

مردم زیادی وجود دارند که به آنچه شما ارائه می کنید علاقمند هستند ولی ممکن است هم اکنون برای خرید آمادگی نداشته باشند. شما باید با آنها در ارتباط باشید تا زمانی که آنها برای خرید آمادگی یافنتد، با خبر شوید. وب سایت یک روش عالی برای تسهیل این فرایند است. شما می توانید از طریق وب سایت خود آدرس تماس مشتریان بالقوه را جمع آوری کنید. سپس می توانید به تناوب، نامه یا خبرنامه برایشان ارسال کنید. در ارتباط ماندن با مردم به تازه ماندن شرکت شما در اذهان کمک می کند.

 

خوب، شما هر شش راهی را که وب سایت شما به تجارت شما کمک می کند را می دانید. آیا می خواهید این فرصت را برای رقیبان خود رها کنید؟ حتما جواب شما منفی است. هر روز که صبر کنید، به رقبا این اجازه را که در حیطه فعالیت شما روی خط باشند داده اید.
همین امروز این اجازه را از آنها صلب کنید.

 

در ادامه با ما همراه باشید…

 

 

آموزش فارسی

تیم آموزش فارسی تمامی تلاش خود را در راستای رضایت و بالابردن علم و دانش شما عزیزان به کار می برد تا ذره کوچک برای جبران اعتماد و قدردانی شما کاربران گرامی باشد پس در این راه با اشتراک گذاری مطالب این سایت در شبکه های اجتماعی خودتان همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود ما را یاری رسانید...

نوشته‌های مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
دیدگاه‌ها

*
*

تخفیف 30%
کد تخفیف 75%
کد تخفیف 100%
تخفیف 50%
دانلود مقاله اشتباهات هزینه دار سئو SEO
کد تخفیف 13%
کد تخفیف 20%
کد تخفیف 90%
شانس خود را برای دریافت جایزه دریافت کنید!
آدرس ایمیل و تلفن همراه خود را وارد کنید و چرخ را چرخانید. این شانس شما برای به دست آوردن تخفیف های شگفت انگیز است!