افزایش فروش توسط بازاریابی ایمیلی

بازدید: 1661 بازدید

افزایش فروش توسط بازاریابی ایمیلی

یکی از ابزار های بی نظیر بازاریابی اینترنتی و افزایش فروش وب سایت ایمیل می باشد. به شخصه یکی از طرفداران بازاریابی ایمیلی هستم . متأسفانه برخی از صاحبان کسب و کار اینترنتی تصور اشتباهی درباره بازاریابی ایمیلی دارند . برخی معتقدند که بازاریابی ایمیلی یعنی خرید یک بسته ایمیل و ارسال انبوه به این افراد و منتظر ماندن برای ورود این افراد به سایت و داشتن فروش رویایی . مطمئناً نتیجه مطلوبی را در این روش مشاهده نمی کنند . ارسال ایمیل با این روش نه تنها سود ده نیست بلکه می تواند تجارت شما را نابود کند زیرا در صورت اسپم شناخته شدن ایمیل های ارسالی شما ، ممکن است مجبور شوید جریمه های زیادی را به شرکت ارائه دهنده هاست خودتان بپردازید.

افزایش فروش توسط بازاریابی اینترنتی
افزایش فروش توسط بازاریابی اینترنتی

 

اما انجام این کار چه مزایایی دارد:

۱- اولین مزیت آن این است که وقتی فردی وارد سایت شما می شود و ایمیل خودش را در اختیار شما قرار می دهد علاقه خودش را به خدمات سایت شما نشان داده است . در حقیقت اگر به درستی این صفحه و محصول خودتان را طراحی کنید می توانید اطلاعات بازار هدف خودتان را جمع آوری کنید.

۲- وقتی مخاطبین سایت شما را ترک می کنند . بعداً به راحتی میتوانیداز طریق ایمیل آنان را به سایت خود برگردانید .

۳- در هر زمانی که فراخوان و یا محصول جدیدی داشته باشید می توانید در کوتاهترین زمان پیام بازاریابی خودتان را به کاربران هدف ارسال کنید .

۴- می توانید به آسانی در هر زمان به شیوه های مختلف از مخاطبین خودتان نظر سنجی کنید و بر مبنای نیاز آنان خدمات و محصولات خودتان را طراحی و پیاده سازی کنید .

 

افزایش فروش توسط بازاریابی اینترنتی
افزایش فروش توسط بازاریابی اینترنتی

 

چرا باید از ایمیل برای بازاریابی و افزایش فروش استفاده کنیم؟

برای افزایش فروش، صاحب یک وب سایت چه کار میکند؟ مطمئناً جذب ترافیک که البته کار بسیار خوبی است . اما نکته مهم این است که تصور آن ها برای افزایش فروش این است ، تبلیغات زیادی را انجام دهیم ، کاربران زیادی وارد سایت شده و شاید از سایت خرید کنند . متأسفانه با این روش هزینه زیادی را می پردازند و ممکن است بازگشت سرمایه گذاری تبلیغات خوبی نداشته باشند . در بسیاری ازموارد می بینم که صاحب فروشگاه اینترنتی در همان سال اول نا امید شده دامنه خودش را نیز تمدید نمی کند.

در تحلیلی که بین مشتریان خودمان انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که نرخ تبدیل وب سایت هایی که به این روش فعالیت بازاریابی خودشان را انجام می دهند بین ۰.۵ درصد تا ۱ درصد است . یعنی در بهترین شرایط از هر ۱۰۰ بازدید کننده سایت یک نفر از سایت آنها خرید می کند . پیشنهاد می کنم فیلم چگونه نرخ تبدیل سایت را افزایش دهیم را در سایت مشاهده کنید ، در این فیلم به شما نشان می دهم که چگونه با افزایش نرخ تبدیل وب سایت می توانید سود خودتان را افزایش دهید.

در بین این وب سایت ها مشاهده شد که از ۹۹ درصد باقی مانده ۱۸ درصد به خدمات سایت علاقه ای نداشتند و ۸۲ درصد علاقه مند به خدمات و محصولات سایت بودند ولی این افراد سایت را ترک می کردند ، و شاید هیچ وقت به این سایت باز نمی گشتند ، البته این آمار میانگین بین ۱۳۰ وب سایت اینترنتی ایرانی بود . اما نکته مهم این است . چگونه این ۸۲ درصد را به خریدار تبدیل کنیم ؟ در این جا ایمیل به کمک ما می آید . با استفاده از استراتژی های بازاریابی ایمیلی ، می توانیم اطلاعات این ۸۲ درصد را جمع آوری کرده و با ارسال اطلاعات کامل در زمینه خدمات و محصولات خودتان به این مخاطبین ، آنان را تبدیل به خریدار کنید . در این کتاب به شما می گویم که چگونه اطلاعات این افراد را جمع آوری کنید و نرخ تبدیل فروش خودتان را افزایش دهید.

برای شروع کار به جای این که این ۸۲ درصد سایت شما را ترک کنند باید اطلاعات آنان را جمع آوری کنیم . در حقیقت لیست مشتریان خودمان را بسازیم !

 

در ادامه با ما همراه باشید…